وزیر آموزش و پرورش در نشست هم‌اندیشی با مدیران مدارس :

تأکید بر نقش مدیران مدارس در توسعه نظام تعلیم و تربیت

وزیر آموزش و پرورش در نشست هم‌اندیشی با مدیران مدارس بر نقش مدیران مدارس در توسعه نظام تعلیم و تربیت تأکید کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش عصر امروز،شنبه یازدهم اسفندماه در نشست هم‌اندیشی با مدیران مدارس که در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد با بیان این که بیشترین نقش و چالش ها  متوجه مدیران مدارس است، گفت: مدیران با کمبود نیرو، تراکم دانش آموزان، کمبود فضا، تجهیزات، بی انگیزگی برخی معلمان و دانش آموزان، مسائل مالی و هزاران مسئله از این دست مواجه هستند، ولی همچنان در خط مقدم مدرسه هستند. 

وی ادامه داد: ضرورت دارد همگی ما متوجه باشیم که  چه میزان شکاف بین ما و مدیران در نگرانی ها، دغدغه ها و مسائل مختلف مدرسه وجود دارد و آیا به یک درک مشترک در این زمینه رسیده ایم. 

وزیر آموزش و پرورش افزود: دغدغه‌ها و نگرانی‌های مدیران و درک آنها از میدان تعلیم و تربیت کمتر از ما نیست،از این رو انتظار می رود  پیشنهادهای خود را برای بهبود شرایط نظام تعلیم و تربیت درحوزه‌های زیرساختی مانندفضا، تجهیزات،امکانات،کتاب هاو چه در زمینه مسائل نرم افزاری و محتوا و فعالیت‌های آموزشی، فعالیت‌های پرورشی ، فعالیت‌های ورزشی، روش های تدریس و .... ارائه دهند. 

وی تصریح کرد: ضرورت دارد مدیران درباره توسعه عدالت آموزشی و فعالیت هایی که انجام شده دغدغه مندانه پیگیر باشند و پیشنهادهایشان را ارائه کنند.از مدیران مدارس می خواهیم نظرات و تجربیات خود را درباره اجرای این طرح، به‌ویژه در مناطق انتخاب شده مانند شهرقدس، مطرح کنند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: یکی از سؤالات مهم این است که چرا اجرای سند تحول بنیادین با موفقیت کامل همراه نبوده است؟ آیا مشکل کمبود بودجه است یا کمبود نیروی انسانی یا چالش‌های مدیریتی دیگری وجود دارد؟ ما نیاز داریم که پاسخ این سؤالات را با کمک مدیران مدارس پیدا کنیم. 

کاظمی بر اهمیت نقش مدیران در سیاست‌گذاری آموزشی تأکید کرد و گفت: ما نمی‌خواهیم جلسه صرفاً گزارشی باشد؛ بلکه این فرصت را فراهم کرده‌ایم که شما مدیران محترم، دغدغه‌ها، انتقادات و پیشنهادهای خود را مطرح کنید.من در این جلسه، بیشتر شنونده خواهم بود و امیدوارم این گفت‌وگوها به تصمیم‌گیری‌های بهتر در نظام تعلیم و تربیت منجر شود. 

در ادامه جلسه؛ مدیران مدارس از مناطق و حوزه های مختلف کشور، مسائل و دغدغه هایشان را برای وزیرآموزش و پرورش مطرح کردند.

سند تحول بنیادین